Λ.Σταυρόπουλος – «Απαραίτητες οι διαρθρωτικές αλλαγές για μια δυναμική οικονομία»

  • Οι υποψήφιοι απαντούν

Το in.gr απευθύνει ερωτήσεις σε υποψηφίους που διεκδικούν την ψήφο μας στις 4 Οκτωβρίου. Ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ στο νομό Αχαΐας Λευτέρης Σταυρόπουλος απαντά στην αντιπολίτευση ότι δεν χάθηκε ένα ευρώ από το Γ’ ΚΠΣ για το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» και προσθέτει ότι πρέπει να προχωρήσουν οι διαρθρωτικές αλλαγές.

  • Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση της ΝΔ για μη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων και για «εικονική αύξηση» της απορροφητικότητας με μεταφορές έργων από το Γ’ ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ. Τι απαντάτε;

«Ως ειδικός γραμματέας στο υπουργείο Ανάπτυξης αρμόδιος για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ‘Ανταγωνιστικότητα’ δεν μπορώ παρά να σημειώσω ότι καλά θα κάνει η αντιπολίτευση ‘να μην μιλά για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου’. Δεν χάθηκε ούτε ένα ευρώ από το Γ’ ΚΠΣ. Μιλώντας για απορροφήσεις, το Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα (Γ’ ΚΠΣ) είναι της τάξεως του 107%, όταν ο ρυθμός απορρόφησης το 2004 (επί 4 χρόνια διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ) ήταν εξαιρετικά χαμηλός, μόλις 14,7% και αν δεν είχε αλλάξει η κυβέρνηση σήμερα θα είχαμε απολέσει σημαντικότατους κοινοτικούς πόρους.

» Όσο για ‘εικονικές αυξήσεις’ της απορροφητικότητας με μεταφορές έργων από το Γ’ ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ, καλό θα είναι να θυμούνται οι αναγνώστες σας ότι ο πρώτος διδάξας ήταν το ΠΑΣΟΚ και ότι η άκριτη μεταφορά έργων από το Β’ στο Γ’ ΚΠΣ το 2000 ή και η ένταξη στο Γ’ ΚΠΣ έργων χωρίς την απαραίτητη ωριμότητα (χωρίς μελέτες περιβαλλοντικών όρων κλπ) οδήγησε στο να επιβληθεί στη χώρα μας δυσβάσταχτο πρόστιμο 518 εκ. ευρώ».

  • Τι μπορεί να κάνει η ΝΔ από τις 5 Οκτωβρίου και μετά, που δεν έκανε στα πεντέμισι χρόνια διακυβέρνησης;

« Αυτά τα 5,5 χρόνια έχει υλοποιηθεί ένα πολύ σημαντικό έργο σε όλους τους τομείς που έχει ήδη απτά αποτελέσματα και πολλά ακόμα έργα και παρεμβάσεις έχουν δρομολογηθεί. Ενδεικτικά αναφέρω ένα ευρύτατο πρόγραμμα υποδομών, που αλλάζει την εικόνα της χώρας και βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών ύψους 19 δις ευρώ που περιλαμβάνει την κατασκευή μεγάλων αυτοκινητόδρομων (π.χ. 550 χιλ. της Εγνατίας Οδού ολοκληρώθηκαν), τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δίκτυου κλπ.

»Προωθούνται από τους δήμους, χάρη στο πρόγραμμα ‘Θησέας’, πάνω από 20.000 έργα, από τα οποία 7.000 έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Το Γ’ ΚΠΣ ολοκληρώθηκε, χωρίς να χαθεί ούτε ένα ευρώ.

» Η χώρα απέκτησε, για πρώτη φορά, ολοκληρωμένο Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό. Εντάξαμε, στο ενεργειακό μας ισοζύγιο την ‘πράσινη ενέργεια’ και τριπλασιάσαμε την εγκατεστημένη ισχύ των ΑΠΕ. Εντάξαμε στον αναπτυξιακό νόμο, πάνω από 6.000 επενδύσεις (12 δις ευρώ) και προωθούμε, με τη Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, υποδομές που προσεγγίζουν τα 6 δις ευρώ».

» Πετύχαμε μεγάλες ενεργειακές συμφωνίες, που εντάσσουν την πατρίδα μας στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη: Πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, Αγωγός φυσικού αερίου Τουρκίας – Ελλάδας – Ιταλίας., South Stream, Αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας – Ουγγαρίας.

» Θα απαιτούσε πολύ χρόνο και χώρο για να πούμε όλα τα επιτεύγματα αυτής της κυβέρνησης.

» Είναι αλήθεια ότι είχαμε να αντιμετωπίσουμε όλα όσα άφησαν πίσω τους οι προηγούμενες κυβερνήσεις: χρέη, ελλείμματα, οργανωτικά κενά, ανισότητες και διαρθρωτικές αδυναμίες, γραφειοκρατικές αγκυλώσεις αλλά έγινε ένα σημαντικό έργο από την κυβέρνηση της ΝΔ. Πρέπει να προχωρήσουμε το επόμενο διάστημα με πρόσθετες διαρθρωτικές αλλαγές. Είναι βασική προϋπόθεση για μια οικονομία νοικοκυρεμένη, ανταγωνιστική, δυναμική. Όπως:

– άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, μείωση -έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες εργασίας- του αριθμού των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων, για τους νέους ασφαλιζόμενους, αυστηρότερη εφαρμογή των κριτηρίων για τη χορήγηση συντάξεων αναπηρίας και σύγκριση των σχετικών ποσοτικών δεδομένων ανά Περιφέρεια, ένταση των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τη δραστική μείωση της εισφοροδιαφυγής. Πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος προμηθειών στο χώρο της υγείας. Καθιέρωση Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης β’ βαθμού, με αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο θα έχει αποφασιστική συμβολή στον προγραμματισμό της περιφερειακής αναπτυξιακής πολιτικής.

– Τέλος είναι επιβεβλημένη η συνέχιση των αποκρατικοποιήσεων, όπως για π.χ. του ΟΣΕ, που παράγει ζημιές 2 εκ. ευρώ την ημέρα».

  • Δέχεστε κριτική για τις δράσεις που επιλέγετε να χρηματοδοτείτε μέσω ΕΣΠΑ. Τι απαντάτε;

«Αν αναφέρεστε στις δράσεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος ‘Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα’ 2007-13 που είχα την ευθύνη στο ΥΠΑΝ θα πρέπει να σας πω ότι το πρόγραμμα και οι δράσεις του σχεδιάστηκαν μέσα από μία πρωτόγνωρη ευρεία και ανοιχτή διαδικασία διαβούλευσης με τους φορείς της επιχειρηματικότητας όλης της χώρας καθώς το ΕΠΑΝ ΙΙ συμπεριλαμβάνει κατά κύριο λόγω δράσεις για την ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Οι δράσεις που έχουμε χρηματοδοτήσει έχουν τύχει ευρείας αποδοχής.

» Ενεργοποιήσαμε κοινοτικά Προγράμματα 2,6 δις ευρώ, για την ενίσχυση της γυναικείας και νεανικής επιχειρηματικότητας, των ΜμΕ και για πρώτη φορά των ελεύθερων επαγγελματιών. Προγράμματα για την ανάπτυξη της πράσινης επιχειρηματικότητας, της διασύνδεσης της έρευνας με την παραγωγή, της ενίσχυσης των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων με ρευστότητα. Παράλληλα, δρομολογήσαμε προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων, την αντικατάσταση ηλεκτροβόρων συσκευών, την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, κ.ά.

» Θα ήθελα στο σημείο αυτό να αναφερθώ και στο Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (ΤΕΜΠΜΕ), το οποίο αποτέλεσε ένα από τα κύρια εργαλεία, που θέσαμε άμεσα σε εφαρμογή. Ήδη από τις αρχές του χρόνου το ΤΕΜΠΜΕ έδωσε μεγάλη ανάσα ρευστότητας ύψους 4,6 δισ. ευρώ σε περίπου 50 χιλιάδες και πλέον μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις διασφαλίζοντας ως τώρα περίπου 230.000 θέσεις εργασίας και χαρακτηρίστηκε από την Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής κα. Hubner ως καλή πρακτική που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλα κράτη- μέλη της ΕΕ. Με την ολοκλήρωση και της δεύτερης φάσης του προγράμματος ο αριθμός των δανείων θα φτάσει τα 9,5 δισ. Ευρώ, ενισχύοντας τη ρευστότητα 80.000 περίπου επιχειρήσεων.

» Συνολικά, 36 δις ευρώ διατίθενται μέσω ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη, την απασχόληση την παιδεία και το κοινωνικό κράτος και αφορούν δράσεις ενίσχυσης της οικονομίας».

  • Παρά το γεγονός ότι διαχειριζόμαστε πια το 4ο κοινοτικό πακέτο, η περιφέρεια της Ελλάδας παραμένει η μεγάλη αδικημένη. Γιατί;

«Δεν είναι αληθές αυτό. Είχα την τιμή να μετέχω στην ελληνική διαπραγματευτική ομάδα υπό τον πρωθυπουργό, Κ. Καραμανλή που εξασφάλισε το ΕΣΠΑ (4 ΚΠΣ) και δεσμευτήκαμε από την πρώτη στιγμή ότι το 82% των πόρων του ΕΣΠΑ θα επενδυθεί στην ελληνική περιφέρεια και ήδη αυτό γίνεται πράξη, συμβάλλοντας στην περιφερειακή σύγκλιση και ανάπτυξη.

» Πάρτε για π.χ. το νομό Αχαΐας όπου πολιτεύομαι. Από τη δεκαετία του 1980 περιμέναμε μια σειρά από σημαντικά έργα υποδομών όπως η διαπλάτυνση και ο εκσυγχρονισμός του δρόμου καρμανιόλα Κορίνθου – Πατρών, ένα σύγχρονο διεθνές λιμάνι πύλη εισόδου – εξόδου και διαμετακομιστικό κέντρο, την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής που θα ενώνει την Πάτρα με την Αθήνα.

» Η Νοτιοδυτική Ελλάδα χρειάζεται έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, που θα μπορεί να διευκολύνει την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής, τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και της ποιότητας ζωής των Ελλήνων πολιτών. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητά της την ολοκλήρωση αυτού του έργου. Οι χρόνοι διαδρομής θα περιοριστούν (ως το 2013 η διαδρομή Αθήνα –Πάτρα θα διαρκεί 2 ώρες), ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερα και οικονομικότερα δρομολόγια, καθιστώντας αυτή τη νέα εναλλακτική μορφή μεταφοράς πιο ελκυστική για τους πολίτες και τα εμπορεύματα, αλλά και ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη του νομού μας.

» Το λιμάνι της Πάτρας εκσυγχρονίζεται με στόχο να ακολουθήσει τις παγκόσμιες αλλαγές και να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο. Πρόσφατα, όπως όλοι γνωρίζετε, δημοπρατήθηκε από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, το πολύπαθο έργο ‘Νέος Λιμένας Πατρών 3ο Τμήμα Α’ Φάσης’ προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται με κοινοτικούς πόρους στα πλαίσια της Δ΄ προγραμματικής περιόδου (ΕΣΠΑ), καθώς έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ ‘ενίσχυση προσπελασιμότητας’.

» Πρέπει να υπενθυμίσουμε, πως η κατασκευή του ξεκίνησε το 1997 και έως το 2004 δεν είχε ολοκληρωθεί ούτε το 1ο τμήμα. Από το 2004 μέχρι σήμερα ολοκληρώθηκε το 1ο τμήμα του έργου, δημοπρατήθηκε, ξεκίνησε, κατασκευάζεται και ολοκληρώνεται μέχρι τέλος του έτους 2009, δηλαδή 6 μήνες νωρίτερα- το 2ο τμήμα.

» Η στρατηγική θέση του νομού της Αχαΐας θα ενισχυθεί σημαντικά, καθιστώντας τον ένα σύγχρονο κόμβο μεταφορών, που θα ενώνει τη Δυτική με την Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια και θα δημιουργήθούν νέες δυνατότητες για επενδύσεις στην περιοχή».

  • Αθήνα – ΤΟ ΒΗΜΑ, Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009  [ 16:29 ]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s