Ευριπίδης Στυλιανίδης: «Δεν είναι ενυδρείο δελφίνων η παράταξη»


«Δεν είναι ενυδρείο δελφίνων η παράταξη»

«Η παράταξη δεν είναι ιχθυοτροφείο» τονίζει ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, καυτηριάζοντας έτσι τη δελφινολογία και τις προσωπικές φιλοδοξίες που εκδηλώνονται στο εσωτερικό της κυβέρνησης. Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών θέτει ως προτεραιότητα την εξυγίανση του ΟΣΕ και της Ολυμπιακής, λέγοντας ότι από μόνες τους είναι αρκετές για να συνεφέρουν το σύνολο της οικονομίας

  • Κύριε υπουργέ, ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή για περικοπή των ελαστικών δαπανών κατά 10%. Εχετε τέτοια δυνατότητα στο υπουργείο σας;

Στο υπουργείο μας το κάνουμε ήδη. Το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών εποπτεύει 21 ΔΕΚΟ ή άλλους φορείς, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι προβληματικοί, λόγω κακών πολιτικών του παρελθόντος. Ο περιορισμός των δαπανών κατά 10% ή η συγχώνευση θέσεων, όπου αυτό είναι εφικτό, η μείωση των αμοιβών των διοικητών, μειώνει τις δαπάνες, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό, γιατί δεν είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτού του υπουργείου.

  • Αλλά ποιο είναι;

Το κυριότερο είναι η αποτελεσματική και γρήγορη αποκρατικοποίηση ή εξυγίανση κάποιων μεγάλων ΔΕΚΟ. Για παράδειγμα, η Ολυμπιακή Αεροπορία στοιχίζει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ δαπάνη την ημέρα. Η αποκρατικοποίησή της και η λειτουργία στη θέση της μιας ιδιωτικής εταιρίας στο ίδιο μερίδιο αγοράς θα σήμαινε για το κράτος περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ έσοδα ετησίως με το «καλημέρα σας».

Ο ΟΣΕ παρουσιάζει έλλειμμα πάνω από 8 δισ. ευρώ. Στοιχίζει στους Ελληνες πολίτες 2,2 με 2,5 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως και μεταφέρει μερικές δεκάδες χιλιάδες επιβάτες και όχι 5,5 εκατομμύρια που μεταφέρει η Ολυμπιακή Αεροπορία. Η εξυγίανσή του μπορεί να σημάνει καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών για τους επιβάτες, πραγματική προοπτική για τους εργαζομένους, ανάπτυξη για τον τόπο μέσα από το σιδηρόδρομο του μέλλοντος.

  • Τι σημαίνει όμως αυτή η εξυγίανση για τους εργαζομένους;

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις το κράτος οφείλει να καλύψει πλήρως τους εργαζομένους, διότι: α. Το κοινωνικό κόστος είναι θεαματικά μικρότερο από την καθημερινά συσσωρευμένη ζημία, β. Οι εργαζόμενοι που θέλουν να συνεχίσουν είναι πολύτιμο κεφάλαιο εμπειρίας, που αν δεν αξιοποιηθεί από το νέο επενδυτή της Ολυμπιακής Αεροπορίας πρέπει να αξιοποιηθεί από την Πολιτεία, γ.
Ειδικότερα στον ΟΣΕ, καμία εξυγίανση ή μεταρρύθμιση δεν έχει τύχη αν δε βασιστεί στη γνώση, την εμπειρία και την αγάπη της πλειοψηφίας των εργαζομένων για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Αυτές οι δύο τομές, αν πετύχουν, είναι αρκετές από μόνες τους για να συνεφέρουν σημαντικά το σύνολο της οικονομίας προς όφελος του λαϊκού και του εθνικού συμφέροντος.

  • Είστε αισιόδοξος για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής; Και αν αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις, έχετε σχέδιο;

Για να μην αδικώ το συνάδελφό μου Κωστή Χατζηδάκη, που έχει και τη διαρκή εξουσιοδότηση της Διυπουργικής να χειρίζεται το θέμα, θέλω να τονίσω ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι διασφάλισε για πρώτη φορά τη συναίνεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το σχέδιο. Κάτι που σε συνδυασμό με το εκδηλωμένο επενδυτικό ενδιαφέρον με καθιστά μετρημένα αισιόδοξο. Αυτό που η κυβέρνηση μπορεί να επιβεβαιώσει είναι ότι σε κάθε περίπτωση δεν θα δημιουργηθεί λειτουργικό κενό στην εταιρία, ακόμα και κατά τη μεταβατική περίοδο.

  • Οι δημοσκοπήσεις πάντως δεν δείχνουν ανάκαμψη. Κάθε νέα είναι χειρότερη από την προηγούμενη. Θα μπορέσετε να αντιστρέψετε το κλίμα;

Ο ρόλος της πολιτικής δεν είναι η ανάλυση των δημοσκοπήσεων, αλλά η παραγωγή αποτελεσμάτων. Πολιτικοί και δημοσιογράφοι οφείλουν να χρησιμοποιούν τις δημοσκοπήσεις ως εργαλείο ανάλυσης και όχι να χρησιμοποιούνται ή καλύτερα να εγκλωβίζονται από αυτές. Αν δουλέψουμε σωστά και συντονισμένα, αν λειτουργήσουμε ως μαχητές των αντιλήψεων και των αξιών μας μέσα στην κοινωνία και όχι ως λιποτάκτες της ιδιοτέλειας, θα κερδίσουμε κι εμείς και η παράταξη και κυρίως ο τόπος.

  • Ναι, αλλά πολλοί στην παράταξή σας θέλουν πρόωρη προσφυγή στις κάλπες με το επιχείρημα ότι αργότερα τα πράγματα θα είναι χειρότερα. Ποια είναι η γνώμη σας;

Αυτό που προέχει δεν είναι οι εκλογές, αλλά η αντιμετώπιση της διεθνούς οικονομικής κρίσης με τις λιγότερες κατά το δυνατόν απώλειες για την Ελλάδα. Η πολιτική μας πάντα δεν βλέπει τις επόμενες εκλογές, αλλά τις επόμενες γενιές. Γι’ αυτό και η παράταξη που ίδρυσε ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής είναι ταυτισμένη με τις πιο σημαντικές εθνικές επιδιώξεις στις πιο δύσκολες πολιτικά στιγμές.

  • Είχατε εφεύρει τη φόρμουλα «Καραμανλής ή χάος». Επιμένετε σε αυτήν;

Δεν είναι «φόρμουλα». Είναι ζωντανό δίλημμα: υπεύθυνη διακυβέρνηση με αποτελέσματα για την Ελλάδα ή αλά καρτ συμμαχίες με αυτοσκοπό την εξουσία.

  • Πάντως, η δελφινολογία καλά κρατεί στην παράταξή σας. Εσείς αισθάνεστε δελφινάκι;

Η παράταξη δεν είναι ιχθυοτροφείο. Οποιοι διαχρονικά αντιμετώπισαν την παράταξη ή πολύ περισσότερο την πολιτική ως ενυδρείο ή ακόμη χειρότερα ως ιχθυοτροφείο ούτε έζησαν ούτε ένιωσαν ούτε πρόκειται ποτέ να νιώσουν τις συγκινήσεις που γεννούν οι μάχες του αρχιπελάγους.

  • Είχατε πει κάποτε ότι σας έχουν στοχοποιήσει. Αναφερόσασταν και σε εσωκομματικούς σας αντιπάλους;

Ας το ξεπεράσουμε αυτό. Αλλωστε, ό,τι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς. Κι αυτό αφορά και την παράταξή μου.

  • Είστε μόλις 43 ετών και έχετε ζήσει την πολιτική σε τρία υπουργεία. Εξακολουθεί να σας γοητεύει ή μήπως σας απογοητεύει;

Θεωρώ εξαιρετική τιμή τη συμμετοχή μου και στις τρεις μέχρι τώρα κυβερνήσεις που σχημάτισε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και νιώθω ιδιαίτερα τυχερός που είχα την ευκαιρία να συμμετέχω ως ο νεότερος σε ένα εθνικό υπουργείο, το υπουργείο Εξωτερικών, σε ένα θεσμικό υπουργείο, το υπουργείο Παιδείας, και σε ένα παραγωγικό υπουργείο, το υπουργείο Μεταφορών. Η συνδυαστική αυτή εμπειρία μού δίδαξε πολλά. Απομυθοποίησα πρόσωπα και καταστάσεις. Εζησα όμως, και συνεχίζω να ζω, αξεπέραστες συγκινήσεις. Η προώθηση της δημιουργίας και της προσφοράς στην πατρίδα. Η συγκινητική αναγνώριση των απλών ανθρώπων. Η πίστη στις αλλαγές και το πάθος να αφήσω τα ίχνη μου στη γενιά που ακολουθεί είναι ακατάλυτες κινητήριες δυνάμεις. Οσο και να πικραίνομαι ή να απογοητεύομαι από πολιτικές συμπεριφορές, όταν κοιτώ στο τέλος της μέρας τα μάτια των παιδιών μου, όταν διαβάζω στα πρόσωπα την αγωνία, την εμπιστοσύνη και τις προσδοκίες των συμπατριωτών μου στη Θράκη νιώθω δυνατός να συνεχίσω. Επιμένω με την ίδια δύναμη, την ίδια πίστη και τον ίδιο ενθουσιασμό που είχα όταν κάποτε ξεκίνησα.

  • ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΗΣ, Ελεύθερος Τύπος, Κυριακή, 01.03.09
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s