ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: “Ο Καραμανλής είναι μονόδρομος”

Ο υπουργός Μεταφορών αφήνει αιχμές για συναδέλφους του που πολιτεύονται με κανόνες επικοινωνίας, αναλύει τους στόχους του στο υπουργείο και κάνει λόγο για συνέχιση των αποκρατικοποιήσεων

Ο κ. Ευρ. Στυλιανίδης δηλώνει ότι δεν αισθάνεται πικρία για την απόφαση του Πρωθυπουργού να τον μετακινήσει από το υπουργείο Παιδείας, τονίζει μάλιστα ότι βλέπει την τοποθέτησή του στο υπουργείο Μεταφορών ως «μια νέα πρόκληση δημιουργίας»

Την έντονη δυσφορία του για τους συναδέλφους του υπουργούς και βουλευτές που πολιτεύονται με κανόνες επικοινωνίας και «επιδερμίδας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, εκφράζει ο υπουργός Μεταφορών κ.Ευρ. Στυλιανίδης. Σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, αλλά και την απόφαση του Πρωθυπουργού να τον μετακινήσει από το υπουργείο Παιδείας, ο κ.Στυλιανίδης παρατηρεί ότι ο πολιτικός δεν πρέπει να είναι «παραθυράκιας» ή «σταρ», φωτογραφίζοντας σαφώς ποιους εννοεί, χωρίς όμως να τους κατονομάζει. Ταυτόχρονα επιμένει στη φράση του «Καραμανλής ή χάος» για την οποία επικρίθηκε ακόμη και από στελέχη της παράταξής του, σημειώνοντας ότι οι εξελίξεις τον δικαιώνουν και πως η σχολή Καραμανλή αποτελεί μονόδρομο για τη χώρα.

– Προκαλέσατε πρόσφατα σημαντικές αντιδράσεις ακόμη και στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας με τη δήλωσή σας «Καραμανλής ή χάος». Επιμένετε και σήμερα στη δήλωση αυτή;

«Την επιβεβαιώνουν οι εξελίξεις, κύριε Χιώτη. Και σήμερα η πολιτική σχολή που εκπροσωπεί και εκφράζει ο Κώστας Καραμανλής, η σχολή της αξιοπιστίας και της ευθύνης, είναι μονόδρομος. Αρα το δίλημμα παραμένει ζωντανό».

– Ο Πρωθυπουργός όμως τόνισε την περασμένη εβδομάδα ότι για να εφαρμόσει την πολιτική του θα πρέπει να υπάρχει και κοινωνική ειρήνη. Πιστεύετε και εσείς ότι θα πρέπει να καταφύγει σε εκλογές αν κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις κοινωνικών ομάδων και εξακολουθήσουν οι πιέσεις για ικανοποίηση οικονομικών αιτημάτων;

«Είναι αμετακίνητη απόφαση της κυβέρνησης Καραμανλή η πολιτική των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων που έρχεται σε κόντρα με βολεμένα κατεστημένα και αναπτύσσεται με ορίζοντα τετραετίας. Είναι πίστη της κυβέρνησής μας ότι καμία μεταρρύθμιση δεν έχει μέλλον αν δεν ακουμπά και δεν απευθύνεται στα λαϊκά στρώματα. Στην κατεύθυνση αυτή κινούμαστε ασυμβίβαστα και αδιαπραγμάτευτα με πυξίδα το συμφέρον της πατρίδας και των πολλών και όχι των λίγων. Πρέπει όλοι να συναισθανθούν την κρισιμότητα της κατάστασης που δημιουργεί η διεθνής οικονομική κρίση και να επιδείξουν υπευθυνότητα, αφήνοντας τον Πρωθυπουργό να οδηγήσει με στιβαρότητα τη χώρα προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως το κάνει ως τώρα».

– Πάντως η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός δεν δείχνουν ακόμη ικανοί να αντιστρέψουν το πολιτικό κλίμα και να πείσουν τους πολίτες να εμπιστευθούν ξανά τη Νέα Δημοκρατία. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτό οφείλεται και στον ήπιο πολιτικό λόγο που αρθρώνει ο κ. Καραμανλής αποφεύγοντας τις προσωπικές επιθέσεις. Θεωρείτε ότι θα πρέπει να αυξήσει την ένταση στον πολιτικό του λόγο;

«Παρά τη δυσκολία της στιγμής η ηγεσία του ΠαΣοΚ δεν μπόρεσε να αρθρώσει εναλλακτικό πολιτικό λόγο. Δεν έπεισε, δεν σχηματοποίησε ρεύμα. Αντίθετα, ο Καραμανλής, χωρίς να μετατοπιστεί από τον υπεύθυνο και ήπιο λόγο του ενδίδοντας σε οξύνσεις, προσωποποιήσεις και φανατισμούς, αύξησε την προσωπική του αξιοπιστία ταυτίζοντας την πορεία της παράταξης, και στη συνέχεια πιστεύω και του τόπου, με την προσωπική του προοπτική. Κύριε Χιώτη, είναι βέβαιο ότι, όταν όλοι κοιτάμε τη δουλειά μας και ανταποκρινόμαστε στο καθήκον μας, είναι θέμα χρόνου να καταγραφεί το θετικό αποτέλεσμα».

– Πικραθήκατε από την επιλογή του κ.Καραμανλή να σας μετακινήσει από το υπουργείο Παιδείας προτού ολοκληρώσετε τον σχεδιασμό σας; Διότι αυτό αφήσατε να εννοηθεί όταν παραδίδατε στον διάδοχό σας.

«Οχι, γιατί γνωρίζω καλά ότι τις περισσότερες φορές ο πολιτικός χρόνος δεν ταυτίζεται με τον επιχειρησιακό χρόνο που χρειάζεσαι. Με ικανοποιεί το γεγονός ότι η εκπαιδευτική κοινότητα αναγνωρίζει τη σφραγίδα δημιουργίας που βάλαμε στους δεκαπέντε μήνες: χίλια εργοτάξια νέων σχολείων σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα, η εφαρμογή του νόμου-πλαισίου παρά τις αντιδράσεις, η διεθνοποίηση των μεταπτυχιακών σπουδών στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ, η υποχρεωτική εκπαίδευση για τα άτομα με αναπηρία, η θεσμοθέτηση των κολεγίων, η βελτίωση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας, δηλαδή βιβλία και καθηγητές στην ώρα τους, η δημιουργία 62 κέντρων περιβαλλοντικής εκπαιδεύσεως σε όλη τη χώρα κτλ. είναι τεκμήρια της δουλειάς που έγινε και πιστεύω ειλικρινά ότι θα συνεχιστεί από τον άξιο διάδοχό μου. Η απόφαση του Πρωθυπουργού να μου αναθέσει ένα παραγωγικό υπουργείο, το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, είναι για μένα μια νέα πρόκληση δημιουργίας».

– Δεν προλάβατε όμως αυτά που γνωρίζει η εκπαιδευτική κοινότητα να τα μεταδώσετε στους πολίτες. Μετανιώνετε για αυτό;

«Πιστεύω ότι ένας πολιτικός δεν πρέπει να είναι ούτε παραθυράκιας ούτε σταρ. Δεν πρέπει να είναι άνθρωπος των εντυπώσεων και της επιδερμίδας. Πιστεύω ότι ένας πολιτικός πρέπει να έχει στρατηγική, να ξέρει να διαχειρίζεται κρίσεις και κυρίως να παράγει αποτελέσματα στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Δεν υποτιμώ την επικοινωνία και την ουσιαστική ενημέρωση των πολιτών. Θεωρώ όμως ότι η διαφήμιση και η επικοινωνία πρέπει να είναι συμπλήρωμα της ουσιαστικής και παραγωγικής πολιτικής. Γι΄ αυτό και τη διαδρομή μου μέχρι τώρα δεν την προσδιόρισαν οι δημοσκοπήσεις, αλλά το όραμά μου για την Ελλάδα, η πίστη μου για τον κόσμο που έρχεται».

– Σας ανησυχούν οι τάσεις αυτονόμησης βουλευτών, αλλά και οι απειλές για παραίτηση και λευκές απεργίες, όπως αυτές του κ. Ι. Γιαννέλη και του κ. Ι. Μανώλη;

«Δεν αρνούμαι την ελευθερία έκφρασης των βουλευτών. Διαπιστώνω όμως ότι από το 1997 ο Κώστας Καραμανλής έκανε μεγάλη προσπάθεια να ενώσει την παράταξη και το πέτυχε, διασφαλίζοντας δύο σημαντικές νίκες που μας δίνουν την ευκαιρία να αφήσουμε τη σφραγίδα μας ξανά, με θετικά έργα για τον τόπο. Πιστεύω ότι όλοι έχουμε την υποχρέωση αυτή την προσπάθεια να την περιφρουρήσουμε με τη στάση και τον λόγο μας, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια νέα νίκη Καραμανλή».

– Με τις πρόσφατες δηλώσεις σας για την πολιτική που θα εφαρμόσετε στο υπουργείο Μεταφορών δείχνετε μια διάθεση προστασίας των λαϊκών στρωμάτων. Επιτρέπει όμως η διεθνής κρίση φιλολαϊκές παροχές στο υπουργείο σας;

«Ενας πραγματικά λαϊκός πολιτικός δεν έχει ανάγκη να χρησιμοποιεί τον λαϊκισμό. Θα σας έλεγα ότι βρίσκεται μάλιστα απέναντί του. Η πραγματικά λαϊκή πολιτική δεν συνδυάζεται οπωσδήποτε με παροχολογία. Μια πραγματικά λαϊκή πολιτική είναι η πολιτική που βλέπει στο μέλλον. Στο παρόν όμως επιμερίζει δίκαια σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, ανάλογα με τις δυνατότητες, τα βάρη. Μια φιλολαϊκή πολιτική δεν στερεί ευκαιρίες από κανέναν, δεν κλειδώνει τις δυνατότητες στους λίγους, ακουμπά σε όλους τους πολίτες και επικοινωνεί με τον κόσμο που έρχεται».

– Αναλάβατε στη μέση σχεδόν της τετραετίας ένα ιδιαίτερα κρίσιμο υπουργείο. Το υπουργείο με τις περισσότερες ΔΕΚΟ, που ακουμπά την καθημερινότητα του πολίτη και συνδέεται απόλυτα με μεταρρυθμίσεις και αποκρατικοποιήσεις. Είστε έτοιμος να το διαχειριστείτε; Ποια είναι η στρατηγική σας;

«Αν θέλετε, μπορώ να σας δώσω κωδικοποιημένα τους πέντε στόχους της στρατηγικής του υπουργείου μου: Πρώτος είναι ο εθνικός στόχος να καταστήσουμε την Ελλάδα διεθνές, εμπορευματικό, διαμετακομιστικό και τηλεπικοινωνιακό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή. Δεύτερος είναι ο θεσμικός και οικονομικός στόχος: συνέχιση των αποκρατικοποιήσεων, εξυγίανση των ΔΕΚΟ, εναρμόνιση με το ευρωπαϊκό περιβάλλον. Τρίτος είναι ο αναπτυξιακός στόχος, δηλαδή συνδυασμένες μεταφορές, εμπορευματικά κέντρα, άρση της απομόνωσης της περιφέρειας και των λαϊκών συνοικιών των μεγάλων αστικών κέντρων με σύγχρονες μεταφορές και τηλεπικοινωνίες. Τέταρτος είναι ο κοινωνικός στόχος, που σημαίνει βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, ασφάλεια μεταφορών, ποιότητα υπηρεσιών, στήριξη ειδικών κοινωνικών ομάδων (φοιτητές, μαθητές, ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ κ.ά.), έμφαση στην οδική ασφάλεια, αποκατάσταση του κύρους, προστασία και διά βίου εκπαίδευση του επαγγελματία οδηγού. Πέμπτος είναι ο οικολογικός στόχος, η προώθηση δηλαδή των “πράσινων” μεταφορών και των φιλοπεριβαλλοντικών πολιτικών».

  • Συνέντευξη στον Β. ΧΙΩΤΗ | ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2009

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s